Om je boot te kunnen sturen moet je sneller varen dan de stroom.

- Tom Neels -

Scope & Actiedomein

Advies, begeleiding & ondersteuning voor

Commerciële Strategie

Commerciële Organisatie

Commerciële Uitvoering

Acties

Het resultaat als uitkomst van zijn deelprocessen.

Meten, vaststellen, observeren, analyseren...

  • Beeldvorming organisatie
  • Data & analyse
  • Probleemdetectie
  • Inventarisatie capaciteit
  • Identiteit & perceptie
  • Evaluatie team

Dromen, visie, plannen, cijfers

  • Doelen en haalbaarheid
  • Strategiebepaling
  • Risico-analyse
  • Budgettering
  • Masterplan en acties
  • Veiligheid & vluchtroute

Optimalisaties, uitbreiding capaciteit, werkvoorbereiding, uitrusting...

  • Fasering
  • Taakverdeling
  • Training & techniek
  • Samenstellen toolkits
  • Werving & selectie
  • Dashboard
  • Rapportering
  • Marketing werkset

Koersbaan, arena, speelveld, jungle...

  • Ondersteuning & bijsturing
  • Negotiatie
  • Motivatie & enthousiasmeren
  • Visualiseren resultaat
  • Creatieve probleemoplossing
  • Rapportering & evaluatie

Mijn dada's

Voor de één een berg te hoog, voor mij een plezier.

Winst uit een afgebrande kerk...

Soms geraak je in impasses en meestal zie je twee partijen verliezen. Natuurlijk is er trots en eer te verdedigen maar is het niet dat dit allemaal zeer veel energie vergt en verscrhikkelijk weinig opbrengt?


De benadering door een externe partij vormt een neutraal ponton voor beiden om nieuwe overeenkomsten te bespreken. Winst halen uit een afgebrande kerk.

Ruilovereenkomsten...

Sponsoring is een overeenkomst waarbij twee partijen een prestatie leveren. Het vullen van een bodemloze put is ontmoedigend. Een juiste sponsordeal brengt een waw-effect. 


Om dit te bereiken moeten sponsorships uitgewerkt worden als elk ander commercieel plan maar is creativiteit een onmisbare factor. 


Sherpa Service biedt hier ook de nodige ondersteuning en kan optreden als agent.

Ontwerp, haalbaarheidsstudie, commercialisatie...

Veel goede ideeën en nog meer fantastische dromen maar weinigen daarvan worden ook werkelijkheid. En toch, het zou jammer zijn dit niet te doen maar laat je begeleiden doorheen de fases van een productontwikkeling. 


Of is er nood aan vernieuwing en is er geen duidelijkheid hoe of wat? Laat je bijstaan in de oefening hier duidelijkheid te scheppen.

In zijn klassieke vorm groeide een onderneming en nam het aan gewicht toe; met zijn allen en met alles over berg en door dal. Dan kwam outsourcing als een welkome vernieuwing maar al snel vervormde dit zich tot nieuwe leveranciers met ongewenste machtsverhoudingen. De toekomst vergt een nieuwe vorm: hybride ondernemen.

 

Een hybride onderneming blijft slank en tankt zijn energie onder verschillende vormen als kennis, inzicht, vaardigheid en dat uit verschillende bronnen. Deze wordt in het bedrijf geïntegreerd maar is tijdelijk. Door het constant schakelen bouwt de tijdelijke kracht zijn kennis op uit een zeer ruim marktgebied. Het effect is snelheid, effectiviteit, resultaat, succes. Wanneer de voorwaarden zijn voldaan schakelen we terug over. Plug-in, plug-out en snel weer verder.